Autocode-Remote - Køretøjskodning aldrig været så let som nu!

Westfalia-Automotive vil fjerne værksteders "kodningsangst" med ny kodningsløsning for køretøjer

Med den nye Autocode Remote fra Westfalia-Automotive har køretøjskodning aldrig været så let som nu

Mange værksteder kender denne situation: Bilejeren vil aflevere sin bil, og der skal monteres et træksystem med det tilsvarende køretøjsspecifikke elsæt - enkelt! For mange værksteder giver dette krav nu anledning til sved på panden, da den stigende kompleksitet af køretøjets el-installationer gør det utroligt svært for værkstederne at kode et køretøj med eftermarkedsdele. Selvfølgelig ønsker bilfabrikanterne, at så mange bilister som muligt bestiller deres køretøj med et anhængertræk. Men slutkunden vil gerne have mulighed for at vælge dette på et senere tidspunkt. Betyder det nu, at værkstedet er bundet, og at det er bedst for bilisten at købe en ny bil?

"Nej, slet ikke!" siger Mark Ebbinghaus, produktchef hos Westfalia-Automotive. Han tilføjer: "Med Autocode-Remote, forkortet ACR, kan vi nu tilbyde vores værkstedskunder en løsning, der nemt kan kode selv de nyeste køretøjer, som f.eks. VW Golf 8, til anhængertræk. Det bedste ved det hele er, at værkstedet under kodningsprocessen har permanent live-adgang via internettet til et team af tekniske eksperter, som ledsager kodningsprocessen uden ekstra omkostninger. Præcis som om de sad lige ved siden af dem."

Et andet pluspunkt for Autocode Remote er den brede vifte af diagnosticering og kodning, der rækker langt ud over anhængertræk, da nøgler eller indbyggede kameraer også kan justeres bekvemt ved hjælp af ACR og en smartphone eller tablet. Og alt dette til en fast, gennemsigtig pris, som kan ses på portalen, inden kodningen bookes.

Køretøjskodning - hvad ligger der egentlig bag?

De fleste funktioner i moderne køretøjer styres af computerbaseret elektronik. Det gælder både grundlæggende funktioner som tænding eller bremsesystemet og komfortfunktioner eller assistentsystemer.

Af central betydning i denne sammenhæng er de såkaldte styreenheder, som behandler de indkommende signaler fra de sensorer, der er fordelt i hele bilen, og omsætter dem til specifikke handlinger ved at styre elmotorer eller elektromagnetiske ventiler. F.eks. modtages radiosignalet fra bilnøglen således af sensoren, overføres til den ansvarlige styreenhed og omsættes til handlingen "oplåsning af centrallåsen" ved hjælp af de tilsvarende motorer. Kontrolenhederne er også forbundet i et netværk via et databussystem for at muliggøre kommunikation mellem dem.

Til montering af anhængertræk omfatter også montering af et tilsvarende elektrisk sæt , som ud over kabelsæt og køretøjsspecifikke stik indeholder en styreenhed. Ved hjælp af den såkaldte køretøjskodning ("Coding") får køretøjets styreenheder besked om, at der er monteret en anhængertræk. Dette sikrer, at lygterne, men også sikkerheds- og førerassistentsystemerne fungerer på en måde, der er præcist koordineret med bugseringsprocessen.

Om Westfalia-Automotive:

I årtier har anhængertræk og cykelholdere fra Rheda-Wiedenbrück været populære produkter til fritid, hobby og arbejde. På denne måde flytter Westfalia folks liv - og har gjort det i 175 år. Westfalia-mærket inspirerer og er synonymt med kvalitet, innovation, pålidelighed og kompetence.

Som totalleverandør fremstiller virksomheden i alt mere end 1.700 forskellige typer anhængertræk, der er udviklet præcist til de respektive bilmodeller. Ud over alle kendte bilproducenter hører også de vigtigste autodelsgrossister til kunderne.

Som en del af Horizon Global Corporation opererer Westfalia-Automotive globalt og nyder således godt af et verdensomspændende netværk med omfattende knowhow og de nyeste teknologier. I et af verdens største produktionsanlæg for anhængertræk producerer ca. 700 medarbejdere mere end 1 million dele om året.

På dette tidspunkt stiller Westfalia-Automotive billedet til rådighed for dig til forskellige print- og onlineformål.

Tekst og billede kan du frit anvende. Vi vil være glade, hvis du efter offentliggørelsen vil sende os et eksemplar eller et link.

Bitten Karlovic Customer Service & Support, Nordic T: +45 63 44 22 00 e-mail: bkarlovic@horizonglobal.com

tekst til download

til hjemmesiden

Du kan downloade et printbart foto (300 dpi) brugerbillede her.

På dette tidspunkt giver Westfalia-Automotive dig billedet til forskellige print- og onlineformål.

Tekst og billede er frit brugbare for dig. Vi ville blive glade, hvis du ville sende os et eksemplar eller et link efter offentliggørelsen.

Hvis du har spørgsmål, bedes du kontakte:

Gudrun Fellmann
Marketingreferentin